A Gyógyszerweb honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók
Az oldalunkon lévő termékek átmenetileg nem megvásárolhatóak!   INGYENES SZÁLLÍTÁS 15000 FT FELETT!    Kedves Vásárlóink, kérjük, hogy aktuális akcióinkról tájékozódjanak, a visszaélések elkerülésének érdekében! A weboldalunkon feltüntetett árak kizárólag a weboldalunkon keresztül leadott megrendelésekre vonatkoznak!

Vásárlási feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a  www.gyogyszerweb.hu  weboldalt (a továbbiakban: Honlap), valamint az azon keresztül elérhető online áruházban történő vásárlás vásárló, látogató (továbbiakban: Vásárló) általi feltételeket.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, amelyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. A Vásárló a Honlap tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben, illetve a Honlapon elérhető egyéb tájékoztató anyagokban foglaltakat.
Itt a jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók és egyéb információk tartalma eltér, úgy a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.

A szerződés nyelve magyar.

A Honlapon leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül, így a Vásárló és a Szolgáltató közötti elektronikus úton kötött szerződés nem írásbeli szerződésnek, azokat a Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.
Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

A megrendelések leadása kizárólag a Honlapon elektronikus úton lehetséges. Faxon, telefonon, e-mailen, levélben rendelés leadására nincs lehetőség, az ilyen módon érkezett megrendeléseket a Szolgáltató nem tudja teljesíteni.

Vásárló a Honlap tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. A Szolgáltató

Cégnév: Hárs Pharma Kft.

Székhely: 7621 Pécs, Várady Antal u. 20.

Telephely: Ezüsthárs Patika

Cím: 7626 Pécs, Ady Endre u. 62.

Telefon: +36-30-162-6697
E-mail:  info@gyogyszerweb.hu
Adószám: 25341366-2-02
Cégjegyzékszám: 02-09-081698
Bejegyző bíróság: Pécsi Törvényszék Cégbírósága
Tárhelyszolgáltató: Netfort Bt.

2. Termék értékesítés általános feltételei

A gyogyszerweb.hu internetes áruház nem vényköteles gyógyszerek, gyógyszernek nem minősülő készítmények interneten történő rendelését lehetővé tevő távértékesítési rendszer. Az internetes gyógyszerkereskedelemről és annak kockázatairól hasznos talál a Vásárló az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) által fenntartott  http://www.ogyei.gov.hu/internetes_gyogyszer_kereskedelem/  oldalon. Itt érheti el az internetes gyógyszer-értékesítésre jogosult gyógyszertárakat hivatalosan is, amelyet a 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az OGYÉI vezet.

 

Interneten gyógyszert kizárólag 14 éven felüli rendelhet. A csomagtartója köteles meggyőződni az átvevő életkoráról, az átvevő nem bizonyítja hitelt érdemlően, hogy elmúlt 14 éves, a kézbesítő az átvételt megtagadhatja.

Az internetes áruházban értékesített termékek eredete igazolt, a forgalmazott gyógyszerek hatósági engedéllyel rendelkező nagykereskedőktől származnak, lejárati idejük nem rövidebb, mint 3 hónap, kivéve, ha külön nem jelöljük, hogy a termék közeli lejáratú.

Az internetes áruházban a Vásárló nem rendelhet meg vényköteles, vagy társadalombiztosítási támogatással árusított gyógyszereket, mert ezt a jogszabályt tiltja, valamint a folyamatos hűtést igénylő sem.

Előfordulhat, hogy egy termék csomagolása az internetes áruház tartalmának frissítését megelőzően, és a Vásárló ugyanazt a terméket más csomagolásban kapja meg. Ezen esetekben panaszát nem áll módunkban orvosolni, mert ez nem hibás teljesítés, régi csomagolással ellátott termék nem áll a rendelkezésünkre.

3. A Honlapon történő vásárlás

3.1. Regisztráció

A Honlapon történő vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció. Lehetőség van regisztráció nélküli vásárlásra.

Azonban, ha a Vásárló regisztrálni szeretne, akkor a „Regisztráció” menüpontra kattintva egy regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével, majd a Honlap alján található „Regisztráció” gombra kattintva. A regisztrációs felületen Vásárlónak a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:

• Név
• Email cím
• Jelszó

Regisztráció beállítás után a regisztrációs megerősítés van szükség egy ellenőrző kód megadásával, ami a regisztrációs felületen megtalálható. A szállítási, illetve számlázási cím megadására a „Profilom” menüpontban, illetve a megrendelés során van lehetőség.

A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megfelelő adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémákért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az adódó károkért, ha a Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára nem a Szolgáltatónak felróható okból elérhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló személyként kezel.

A korábban rögzített adatok módosítására bejelentkezés után, a ”Profilom” menüpontra kattintva később elérhetően van lehetőség, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti. Szolgáltatót a regisztrált adatok Vásárló által okozott módosításából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A regisztráció elküldésével és a jelölőnégyzet kipipálásával a Vásárló elfogadja jelen ÁSZF-et, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót, melyben Vásárló egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során irányított adatokat. A sikeres regisztrációt követően, Vásárló a Honlap tetején található „Belépés” menüpont alatt a belépési adatok megadva (e-mailcím, jelszó) belépni a Honlapra.

Vásárló jogosult a regisztrációjának törlését kérni az  info@gyogyszerweb.hu  e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató gondoskodik a regisztráció törléséről az adatkezelési tájékoztatóban meghatározottak szerint. Vásárló rendszer felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra egyből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatokat és dokumentumok megőrzését, nem szükséges ezen adatok törlését (pl. számla). Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Ha Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy egy jelszót bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatok szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

3.2. Megrendelés

A termékoldalakon található termékleírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmazzák az adott termékről minden információt. A hivatalos termékleírásért kérjük látogasson el a termék gyártójának weboldalára.

A Honlapon eladásra meghirdetett termékekre a Vásárló megrendelést adhat le elektronikus úton. A megrendelések leadása kizárólag a Honlapon elektronikus úton lehetséges. Faxon, telefonon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket nem fogadunk el.

Vásárlónak lehetősége van a Honlap tetején található „Termék keresés” kereső mezőt kitöltve, az általa megvásárolt típus kívánt termékre név vagy szerint is rákeresni. Ha a Honlapon eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a Vásárló keresésének, akkor a rendszer azt mutatja. A keresés eredményeképpen lehetőség van lapozásra és a termék részletes tulajdonságainak megtekintésére is.

Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, esetleg egyéb választható tulajdonságáról, a termék neve vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.

Vásárló a termék jellemzőiről szóló tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba” módosítható helyre helyezheti kosarába, és ugyanúgy tudja megadni termék mennyiségét, a +/- gombok segítségével.

A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és a megrendelés összegét) Vásárló a Honlap jobb oldalán, a "Kosár" ikonra ellenőrizheti. A kosár ikonra választ Vásárlót a Kosár felületre navigálja a rendszert.

A kosár felületen a Vásárló megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékeket, azok bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző táblázatot a megrendelése végösszegét.

Ezen a felületen a Vásárló még mindig módosítani tud kosarának tartalmát, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a piros „X” beállítás, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatható egy darab pontos beírásával a „Mennyiség” oszlopban, majd a frissítés módosítása (nyilak kör irányban).

A kosárba helyezve a rendszer nem le, azaz a megrendelés visszaigazolása előtt előfordulhat, hogy a kiajánlott terméket más már megvette. A megrendelt termék kiszállítását visszaigazolás esetén tudja a Szolgáltatót.

Ha a kosár felületén minden rendben talált a kosárba helyezett termékkel, akkor megegyezik a felületen szükséges megadni a szállítási, illetve a fizetési módot és a szállítási/számlázási címet, regisztráció nélkül vásárolni. Ha minden adatot ajánlott, az „Adatok ellenőrzése” beállítás egy összegző felületet mutat meg, amely tartalmazza az előző lépések során alkalmazott adatot. Az „Adatok ellenőrzése” összesítő felületen Vásárlónak lehetősége van ellenőrizni a megrendelését, így különösen az általa ajánlott adatokat, a megrendelni kívánt terméket, annak árát, az általa választott fizetési és szállítási módot.

Ha a Vásárló bármilyen adatot módosítani szeretne, úgy a módosítani kívánt menüpontra kell kattintani.

Vásárlónak az ellenőrző felületen további lehetősége van megrendeléshez megjegyzést fűzni az erre biztosított felületen.

Fontos, hogy a vásárlás folytatásához, a Vásárlónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. Ha a Vásárló nem fogadja el, megrendelését nem küldi el a Szolgáltató részére.

Az alján található „Megrendelés” oldalbeállítással pedig a Vásárló véglegesen elküldi a megrendelését. Szolgáltató a megrendelés sikeressége az ezt követő felületen és emailben is, értesíti a Vásárlót, ahol a Vásárló megrendelésének száma megtalálható.

A feladása tehát a „Megrendelés" megjelöléssel történik, ami a Vásárló fizetési kötelezettséget keletkeztet.

A megrendelés állapotát a regisztrált Vásárló a megrendelés teljesítésig figyelemmel kísérheti a Honlap tetején található „Profilom” menüpont alatt. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.

Ha a Vásárló rendelését már elküldi a Szolgáltatónak, és hibát észlelt a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, amit 1 napon belül kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendeletek teljesítésének elkerülése érdekében.

3.3. Termékek ára

A Honlapon megjelenített termékek online vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazza (bruttóban) van feltüntetve.

A weboldalunkon feltüntetett árak kizárólag a weboldalunkon keresztül leadott megrendelésekre vonatkoznak!

A termékek feltüntetett online vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség azonban nem kerül felszámításra.

A termékek online ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

A fizetendő megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, amely magában foglalja a szállítás díját is, a Vásárló olyan szállítási és fizetési módot választott, amelyért a Szolgáltató díjat számít fel.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondosság ellenére és/vagy a rendszer hibás hibás feltüntetett áráért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától eltérő, irreális árra (0 Ft). Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a Honlapon hibásan feltüntetett áron szolgálni. Hibás ár feltüntetése esetén, Szolgáltató, a rendelés visszaigazolásában vagy utána ajánlja fel, a termék valós áron megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

3.4. Adatbeviteli hibák javítása

Vásárlónak a Megrendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a sajátjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból). Adatbeviteli hibának adott esetben egy rosszul megfelelő mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

3.5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás során használt adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelést. azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, a szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának megfelelő, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.

A Szolgáltató a megrendelést visszaigazoló e-mail mellékletként csatolja az Elállási Nyilatkozatot, amelyet a Vásárló által használt elállási szándék esetén.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amely a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényről, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A fogyasztói és vállalkozási szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

3.6. Fizetési módok


1. Előre utalás: megrendelés után a vevő átutalja a vásárlás összegét a Hárs Pharma Kft.bankszámlájára (OTP Bank: 11731001-23119659), akkor aktívvá válik a megrendelés, ha az összeg megérkezett. Előre utalásnál a rendelés teljesítésének ideje a jóváírási folyamat miatt megnövekszik (a lekönyvelés kb. 1-2 munkanapot vesz igénybe). Rendelése ellenértékének a rendelést követő 7. napon legkésőbb be kell érkezzen számlánkra. Eddig az időpontig fenntartjuk Önnek a megrendelt árut. Ha letelt a 7 nap, de rendelése ellenértéke még nem íródott jóvá számlánkon, rendelése automatikus törlésre kerül.

2. Utánvét: Megrendelés után házhoz szállítás, vagy GLS csomagpontra történő szállítás esetén a helyszínen készpénzes és bankkártyás fizetésre is van lehetőség. Ebben az esetben az utánvétbeszedés költsége 298 Ft, mely az ingyenes szállítás elérésétől függetlenül minden esetben felszámításra kerül.


3. Bankkártyás fizetés: Amennyiben ezt az opciót választja, akkor a rendelés leadása után átirányítjuk Önt a SimplePay oldalára, ahol az internetes fizetésre alkalmas Visa, Visa Electron, American Express, Mastercard és Maestro kártyákkal lehet fizetni.  További információ a www.simplepay.hu weboldalon található.


4. Egészségpénztári számla terhére történő vásárlás:
Olyan termékek vásárlása esetén (termékek köréről felvilágosítást a szakembereinktől kérjen), melyek elszámolhatók egészségpénztári számla terhére, a Hárs Pharma Kft. olyan számlát állít ki, amelyet valamennyi magyar Egészségpénztár elfogad. Amennyiben ilyen számlát szeretne kérni, akkor a megrendelés leadása során a Megrendelés megerősítése előtt a "Megjegyzés" rovatba fel kell tüntetni a választott egészségpénztárt és a pénztári tagkódot. Tagkód megadása nélkül nem fogja kifizetni a pénzt az egészségpénztár.

Fizetni a szokásos módokon lehet ilyen termékekért is (helyszíni készpénzes, előre utalás, utánvét, bankkártyás fizetés). Fizetni nem tud közvetlenül az egészségpénztári kártyával, hanem utólagos visszatérítésre tudja beadni a kapott számlát.

Általunk kiállított számlát az egészségpénztár felé tárgyéven belül bármikor, előző évi számlákat a következő év június 31-ig lehet elszámolni. A számla beérkezésétől számított 10 banki napon belül fizet az egészségpénztár.


Egészségpénztárak listája:
• Dimenzió Egészségpénztár
• Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár
• Medicina Egészségpénztár
• MKB-Pannónia Egészség- és Önsegélyező Pénztár
• OTP Egészségpénztár
• Patika Egészségpénztár
• Prémium Egészségpénztár
• Tempo Egészségpénztár
• Új Pillér Egészségpénztár
• Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár
• Vitamin Egészségpénztár

 

3.7. Számla

Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt a mindenkori hatályos jogszabályoknak megfelelő nyomtatott/elektronikus számlát ad.

3.8. Termékek kiszállítása (bővebben itt)

A termék kézbesítése Magyarország területén lehetséges, tekintettel arra, hogy külföldre az érvényes jogszabályok értelmében gyógyszer nem szállítható, így külföldre nem szállít a Szolgáltató.

A szállítás módja futárszolgálattal, előzetes vagy átvételkor történő fizetéssel. Az utánvét összegét házhozszállítás esetén a futárnál készpénzzel vagy bankkártyával, csomagautomatába, csomagpontra szállítás esetén pedig a helyszínen lehet fizetni.

A megrendelések kézbesítését munkanapokon 8 és 17 óra között a GLS futárszolgálat munkatársai végzik.

Házhozszállítás esetén a futártól személyesen a címzett, a címhelyen tartózkodó családtagok, meghatalmazottak vehetik át a küldeményt.

Ha Vásárló sérülést tapasztal a csomagoláson az átvétel során, akkor a futártól ne vegye át a terméket és küldje vissza. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja és a Vásárló részére újból kiküldi a megrendelésben foglaltakat.

3.8.1. Kiszállítási módok
1. Helyszíni átvétel Pécs: Személyes átvétel kizárólag az Ezüsthárs Patikában 7626 Pécs, Ady Endre u. 62. cím alatt, csak nyitvatartási időben, az átvételi lehetőséget visszaigazoló e-mail beérkezése után van lehetőség! A termék átvételére 5 munkanapig van lehetőség!

2. GLS CsomagPont: Rendelés során a szállítási mód kiválasztásánál lehet keresni a csomagpontok között. Irányítószám vagy város megadásával lehet kiválasztani a legmegfelelőbb átvételi pontot. További kereső: https://gls-group.eu/HU/hu/csomagpont-kereses

3. GLS Csomagautomata: Rendelés során a szállítási mód kiválasztásánál lehet keresni a csomagautomaták között. Irányítószám vagy város megadásával lehet kiválasztani a legmegfelelőbb átvételi pontot. További kereső: https://gls-group.eu/HU/hu/csomagpont-kereses


4. Házhozszállítás GLS  futárszolgálattal.

3.8.2. Kiszállítási díja, ideje

Házhoz szállítás: 0-14999.- forintig: 1790 Ft
GLS csomagpontra: 0-14999.- Ft között: 1510 Ft
GLS csomagautomatába: 0-14999.-Ft között: 1380 Ft


15 000 Ft felett: INGYENES

GLS futárszolgálattal történő házhozszállítás esetén  az utánvétbeszedés díja  298 Ft csak Magyarországon.

Szállítási idő:1-5 nap

Szolgáltató – a Felek eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.

A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.

A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
• a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
• a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

4. Elállási jog

4.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

1. terméknek,
2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken Elállási nyilatkozat minta keresztül elérhető elállási nyilatkozatmintát is, de nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 4. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja át a visszaszállítás lebonyolítását, illetve költségét a Fogyasztótól. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (tehát az ilyen termék esetében is van elállási jog, ha annak csomagolását nem bontja meg a Fogyasztó. pl. étrend-kiegészítő); Fentieknek megfelelően tápszert, gyógyszert, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású terméket, étrend-kiegészítőt vagy kozmetikumot csak bontatlan csomagolásban tudja a Szolgáltató visszavenni.

5. Szavatosság és jótállás

5.1. Kellékszavatosság

Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés keretében vásárolt új termék vásárlása esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

5.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az 5.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Szavatossági, jótállási igényét az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vásárló békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 7. pontban feltüntettettek alapján.

 

5.3. Jótállás

Hibás teljesítés esetén Szolgáltató jótállásra köteles a Ptk. illetve az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően.

Korm. rendelet mellékletében felsorolt 10.000,- forintnál drágább tartós fogyasztási cikkre vonatkozik.

A termék árától függően sávos jótállási idő (1-2-3 év)

A jótállás időtartama a termék árától függően sávos lett:

10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év

100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év

250 000 forint eladási ár felett három év.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A kormányrendeletben felsorolt bruttó 10 ezer forint eladási ár fölött értékesített tartós fogyasztási cikkek meghibásodása esetén 3 munka napos cseregaranciára jogosult a vásárló. Azaz 3 munka napon belül érvényesítjük a csereigényt.

Vásárló – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Ha a termék nem javítható: csere vagy vételár visszafizetés nyolc napon belül történik.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a termék javítható, de 15 nap alatt ez nem valósul meg:

A vállalkozásunk törekszik  arra, hogy a terméket 15 napon belüli kijavítsa. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozásunk a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatja a javítás várható időtartamáról. A tájékoztatás történhet elektronikus úton is, ha ehhez a fogyasztó előzetesen hozzájárult.

Ha a jótállási időtartam alatt a termék 30 napon belül nem javítható, akkor 8 napon belül csere vagy vételár visszafizetésre kötelesek vagyunk a fogyasztó részére.

Ha a jótállási időtartama alatt a termék háromszori javítás után negyedszer is elromlik, akkor 8 napon belül csere vagy vételár visszafizetésre vagyunk kötelesek a fogyasztó részére. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, akkor kötelesek vagyunk a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlám vagy nyugtén feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.

A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik!

A fogyasztó dönt, hova fordul javításért:

A 2021. január 1-et követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás telephelyén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

A csomagolás megőrzése nem kötelező jótállás érvényesítéséhez.

A fogyasztó jogvita esetén békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 99. I. em. 111.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 

6. A digitális adattartalom működése, Műszaki védelmi intézkedések, Hardverrel és szoftverrel való kompatibilitás

A Honlap mindenfajta böngésző szoftverrel és operációs rendszerrel együttműködik. A Honlap kommunikációja http protokollon keresztül történik. A Honlapon keresztül történő kommunikáció nem titkosított.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy indokolt esetben, bármely funkció elérhetőségét időlegesen valamennyi Vásárló vonatkozásában - ideértve különösen hálózati szegmens, becenév, e-mail cím, stb. - felfüggessze, vagy a funkció biztosítását véglegesen megszüntesse.

7. Jogérvényesítési lehetőségek

7.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Reklamáció esetén a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltételek szerint járunk el. Minden beérkezett véleményre reagálunk és minden általunk, illetve szállítóink által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal - vásárlóink érdekeit szem előtt tartva - járunk el.

A Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban feltüntetett elérhetőségeken terjesztheti elő.

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató a Vásárlóval köteles közölni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

7.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésére:

A közforgalmú gyógyszertárak felett hatósági felügyeletet az OGYÉI gyakorol.
A regionális tisztifőgyógyszerészek elérhetőségeit az alábbi linken találja:

https://www.ogyei.gov.hu/tisztifogyogyszereszek_elerhetosege/

7.2.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei https://www.kormanyhivatal.hu/hu megtalálhatóak.

Ha a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Vásárló az alábbi linken keresztül tudja megkeresni a panasszal érintett területileg illetékes hivatalt. Területi hatóságok listája: Fogyasztói Portál - Hova fordulhatok (kormany.hu)

Szolgáltató területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság elérhetősége:
Baranya Megyei Kormányhivatal
Pécsi Járási Hivatal Közlekedési, Műszaki, Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 7630 Pécs, Henger Malom u. 2.
Telefon: 72/795-398
Levélcím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.

Email: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu


7.2.2. Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Online adásvételi szerződéssel összefüggő fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, akár határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a fenti linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.
 
A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan.

7.2.3. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Békéltető Testületek elérhetősége: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Amennyiben Szolgáltató a Vásárló panaszát elutasítja, úgy a Vásárló jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Vásárló a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Szolgáltató és a Vásárló között.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.

Szolgáltató székhelye szerint illetékes Testület a Baranya Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető testület
7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,
telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422 fax: +36-72/507-152,
e-mail: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
web: www.pbkik.hu, www.pecsikamara.hu, www.baranyabekeltetes.hu

A Szolgáltatót a békéltető testi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

7.2.4. Bírósági eljárás kezdeményezése.

Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

8. Felhasználási feltételek

8.1. Felelősség

Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A felhasználók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.

Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

8.2. Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.gyogyszerweb.hu u domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

9. Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlap felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezéseket a Vásárlónak el kell fogadnia. Ha a Vásárló nem fogadja el, nem ért vele egyet, akkor nem használhatja tovább a Honlapot.

10. Általános szerződési feltételek egyes rendelkezéseinek érvénytelensége

Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek minősül, az nem eredményezi a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés érvényességét és a szerződés egyéb rendelkezései továbbra is hatályban maradnak. A szerződés hatályban maradó rendelkezéseit úgy kell értelmezni, hogy az a Szolgáltató és a Vásárló eredeti akaratát leginkább tükrözze.

Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát, a Szolgáltató és a Vásárló között, a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakult szokás és gyakorlat. Továbbá a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és gyakran alkalmazott szokás. A jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók, valamint egyéb információk a Szolgáltató és Vásárló közötti szerződés teljes tartalmát magában foglalja.

Jelen Általános Szerződési Feltételek utolsó lépésének ideje: 2018.11.10.
Nyomtatható, letölthető változat 2018.11.10.

 

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!





Legfrissebb blog bejegyzéseink

Miért fantasztikusak az Aidvian CBD Ízesített Vizei?

2022.06.27.

Mert természetes összetevőket tartalmaznak és segíthetnek a

Elsősegély a sebápolásban

2022.04.07.

Béres PrimoMed sebápoló spray

Bárhol, bármikor gyors, szakszerű és bőrbarát megoldás sebek és sérülések ápolására. A…

Zsírégetés és Feszítés

2022.02.18.

Felszedtél néhány kilót és csökkent a bőröd rugalmassága?

Ezzel nem vagy egyedül. Az idő előrehaladtával a természetes kollagéntermelődés…

Januártól változik a gyógyszerek kiszállítása!

2021.12.16.

Tisztelt Vásárlóink!

Sajnálattal tájékoztatjuk Önöket, hogy 2021. november 30-án az Országgyűlés többsége elfogadta az egyes egészségügyi,…